Vánoce už v září?

Trend nabízet zákazníkům zboží s Vánoční tematikou mnohdy již na konci léta k nám přišel společně s velkými nadnárodními řetězci. I když se jedná o „zvyk“ starý několik let nazpět, asi nepřestaneme kroutit nad hlavou nad čokoládovými figurkami Mikulášů v supermarketech už koncem srpna. Pojďme se na to ale podívat blíže. Z hlediska velkého obchodníka je několik důvodů, proč toto zboží nabízet již tak brzy. Jedním z hlavních je šance vyprodat velké zásoby tohoto sezonního zboží a během celého období připravit několik vln nabídek pro zákazníky. Tím nejprostším a nejjednodušším je ale staré dobré pravidlo „kdo dřív přijde, ten dřív mele“… Vánoční období a zboží s ním související je velmi emotivní záležitost. A kdo tento „zážitek“ nabídne včas, má reálnou šanci, že se zrovna u něj zákazník doslova předzásobí. To je ale povětšinou případ velkých obchodních řetězců, pokud by dal malý prodejce do své výlohy vánoční zboží již v srpnu, asi by si jeho stálí zákazníci ťukali na čelo. Není ale důvod s tím otálet na nezbytně dlouhou dobu. Pokud zrovna neprodáváte třeba víno – jehož sezona je na podzim, dostáváte se po tématu „back to school“ zase tak trochu do okurkové sezony. A to je mimo jiné i důvod, proč se velcí prodejci tak zarytě snaží vybudovat vánoční kouzlo už začátkem září, sotva jim z regálů zmizí pastelky a pravítka. V Čechách mezi tyto první vlaštovky již tradičně patří supermarkety Kaufland a Billa. Jejichž zákazníci se velmi diví a rozčilují, co tam to zboží dělá tak brzo, ale když se jim podíváte do nákupních košíků zjistíte, že v nejednom toho Mikuláše s čertem najdete.

maxresdefault

Evropským rekordmanem v předčasné nabídce je Londýnský luxusní obchodní dům Harrods, který své Vánoční oddělení již tradičně otevírá koncem července. Jeho zástupci tvrdí, že reagují na poptávku turistů. V tomto období totiž turistická sezon v Londýně vrcholí a Harrods jim chce zprostředkovat tuto neopakovatelnou atmosféru i v létě… Můžeme o tom pochybovat, ale to je tak asi jediné… Za tento nápad mluví hlavně tržby, vánoční oddělení je jedním z nejnavštěvovanějších…

 

Ale pojďme zpět do Čech, jako menší obchodník se nemůžete srovnávat se strategií velkých obchodů, ale můžete jim směle konkurovat. Důvodem proč Vám tuto tematiku nabízíme již nyní, je, abyste měli dostatek času připravit se na tento každoroční obchodní vrchol roku. Nestačí mít jen Vánoční zboží, ale i vytvořit dokonalou atmosféru – již jsme mluvili o emocích a o nich a o ničem jiném Vánoce nejsou. Štěstí přeje připraveným a tak, pokud si svou Vánoční kampaň připravíte poctivě a včas, věřte, že uspějete. Stačí ji nasadit v ten správný moments Výraznější nabídka vánočního zboží i u velkých prodejců začíná být masivnější od druhé poloviny října, se vším všudy pak ihned po Dušičkách, tedy první listopadový týden.

 

Tento timing je rozumný a vychází vstříc těm pečlivým zákazníkům, kteří si chtějí nákupy užít bez všudypřítomného předvánočního stresu. Těm, co nechají vše na poslední chvíli bude vánoční výzdoba alespoň připomínat, že se tyto největší svátky nezadržitelně blíží. A i Vy, pokud si vyřešíte výzdobu předem, budete mít víc času na vytvoření té správné atmosféry. Protože, jak už víme, Vánoce jsou především emoce, a kdo s nimi přijde ve správný čas, ten vyhrává.

Mějte proto vše pečlivě připraveno a čekejte na ten správný moment, který může být třeba s prvním sněhem a je jedno, že to bude v polovině října. Myslete na celkovou atmosféru, která začíná jak jinak než ve výloze a pokračuje uvnitř – jednak nabídkou zboží a hlavně také náladou v obchodě, nezapomeňte proto na výzdobu svého obchodu. Takže proč mít Vánoce už koncem října?

  • využijete co nejvíce tuto nejlepší prodejní sezonu
  • naladíte zákazníky na slavnostní atmosféru, kdy jsou pod vlivem emocí ochotni utrácet více
  • v průběhu delšího období můžete více a častěji měnit vaši nabídku
  • spousta zákazníků ráda nakupuje v klidu a předem
  • navíc nad velkými řetězci můžete zvítězit „domáčtější atmosférou“, která se k Vánocům lépe hodí
Tento záznam byl publikován v sezóna . Uložit odkaz do záložek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *